Cum putem imbunatati eficienta timpului de functionare a utilajelor de constructii in sezonul cald

pe
Categorii: Industria utilajelor grele

Vara, eficienta timpului de functionare a utilajelor de constructii poate scadea dramatic din cauza conditiilor dificile care vin cu acest sezon

Eficienta timpului de functionare a utilajelor de constructii poate fi maximizata daca aplicam cateva masuri de intretinere. Ca o regula generala, pe langa aceste masuri, trebuie sa fim atenti si la acele piese pentru utilaje care sunt predispuse uzurii rapide si trebuie inlocuite periodic.

Folosirea corecta a aerului conditionat

Una din cele mai mari probleme din timpul verii este operarea utilajelor de constructii cu geamurile sau usile deschise in timp ce aerul conditionat este pornit. Facand acest lucru, componenta A/C va functiona inutil. Exista un software de monitorizare a parametrilor de la Volvo care limiteaza functionarea aerului conditionat daca usa este deschisa. Activarea acestui software asigura performanta optima a componentelor A/C. Verificarea saptamanala a filtrelor de aer conditionat si a filtrelor de admisie pentru cabina este o practica buna care ar trebui aplicata.

In utilajele mai noi, sistemul de ventilatie este conceput pentru mentinerea temperaturii o perioada de timp chiar si dupa scoaterea cheii din contact. Cand temperaturile sunt ridicate, cabina va continua sa se ventileze, folosind racirea disponibila de pe suprafata condensatorului. Acesta este un alt motiv pentru care nu e indicat sa lasam usile si geamurile deschise. Aerul conditionat nu va mai fi la fel de performant daca praful intra in sistemul de racire.

Oferta de vara pentru kit de aer conditionat pentru buldoexcavatoarele Case

Pretul pentru kit de aer conditionat cu montaj inclus este de 2500 euro + TVA.

Oferta include:

  • Piesele
  • Deplasarea
  • Montajul

Valabilitatea ofertei este pana la data de 31 iulie 2024. (in limita stocului disponibil)

Puteti trimite cererile pe mail: contac@xpu.ro sau pe Whatsapp: 0771 111 110.

Eficienta timpului de functionare a utilajelor in sezonul cald

Umplerea rezervorului de combustibil sau DEF la sfarsitul fiecarei zile

In lunile cele mai calde din an pot sa apara diferite probleme legate de combustibil si DEF, dupa caz. Cel mai la indemana mod de a le rezolva este reumplerea rezervoarelor la sfarsitul zilei. Daca un utilaj functioneaza greu pe tot parcursul zilei, iar nivelurile de combustibil si DEF sunt la ultimul sfert sau mai putin, acele lichide ramase vor deveni extrem de fierbinti din cauza ciclurilor de retur. Umezeala din aer generata de temperaturile de vara este atrasa de fluidele fierbinti prin ventilatoare in rezervoare. Problemele de performanta si intretinere pot aparea chiar si la cele mai mici cantitati de apa care vin in contact cu motorina. Nu este exclusa nici aparitia unor coduri de eroare sau alerte, asa ca golirea separatorului de apa/combustibil va trebui efectuata mai des. Nu este de neglijat nici DEF-ul, deoarece apa contamineaza si implicit vor fi probleme pe viitor.

Mentinerea unui radiator curat

Cea mai buna metoda de curatare a unui radiator este cu compresorul de aer, nu cu furtunul de apa. Daca aplicam jetul de apa peste praful si murdaria acumulate, acestea se vor duce in partea de jos a grilajului. Aplicand metoda curatarii cu apa, resturile se vor aduna in timp, pana cand radiatorul se va defecta. Compresorul de aer elimina complet chiar si cel mai fin praf.

Gestionarea intervalelor de gresare in perioadele de canicula

Majoritarea producatorilor de utilaje mentioneaza detaliat intervalele de gresare in manualul operatorului. Este extrem de important ca aceste indicatii sa fie urmate, in special daca se lucreaza in conditii de praf sau canicula care contamineaza si subtiaza stratul de unsoare.

Revenirea la temperaturi normale ale utilajelor

Daca temperaturile sunt ridicate, la sfarsitul zilei, utilajul trebuie lasat 2-3 minute sa functioneze la ralanti inainte de a scoate cheia din contact. Turbocrompresorul, o componenta vitala, este lubrifiat cu ulei de motor si functioneaza la RPM foarte ridicat. In sarcinile mari, RPM-ul turbocompresorului poate sa depaseasca 100.000. Daca utilajul nu este lasat sa functioneze la ralanti, arborii si rulmentii se pot deteriora atunci cand motorul este oprit brusc.