Radiatorul si racitorul de ulei pentru utilajele de constructii

pe
Categorii: Industria utilajelor de constructii

Radiatorul si racitorul de ulei sunt componente vitale pentru o functionare optima a utilajelor de constructii

Radiatorul

Radiatorul este vital pentru sistemul de racire. Acesta functioneaza impreuna cu alte componente si piese pentru utilaje de constructii ca lichidul de racire, furtunuri pentru circulatia lichidului de racire, ventilatorul si termostatul care monitorizeaza temperatura lichidului. Lichidul de racire trece prin furtunurile de la radiator, apoi prin motor pentru a-i absorbi excesul de caldura si in cele din urma se intoarce la radiator. Odata intors, lichidul este racit si eliberat in exterior. Acest ciclu de schimb de caldura este continuu pentru mentinerea unei temperaturi optime de functionare si pentru prevenirea supraincalzirii motorului.

Daca un radiator nu mai poate raci, cauzele pot fi:

  • Temperatura exterioara a aerului este foarte ridicata
  • Exista scurgeri in furtunuri
  • Nivelul lichidului de racire este foarte scazut
  • Termostatul nu functioneaza

Pentru evitarea unor probleme neasteptate, schimbati furtunurile vechi, verificati saptamanal lichidul de racire si schimbati-l atunci cand este necesar pentru evitarea de depunere a resturilor.

Racitorul de ulei

Racitorul de ulei mentine uleiul de motor la o temperatura optima in conditii extreme. Racitorul de ulei este similar cu radiatorul. Este compus din tuburi si aripioare are permit aerului sa treaca. De obicei, este plasat in fata sau in spatele radiatorului sau ventilatoarelor pentru obtinerea unui flux maxim de aer. Racitorul de ulei se ataseaza la un adaptor langa filtrul de ulei pentru a asigura presiunea adecvata prin sistem. Uleiul este racit pe masura ce circula prin racitor, inainte sa revina la motor.

Radiatorul si racitorul de ulei sunt componente importante ale utilajelor de constructii

Racitoarele de ulei care sunt instalate corect nu vor avea nevoie de multa intretinere. Similar cu radiatorul, asigurati-va ca nu sunt depuse reziduuri si verificati orice potentiala scurgere. Intotdeauna schimbati uleiul la intervalele recomandate.

Printre cele mai frecvente probleme care pot aparea la racitorul de ulei, putem enumera:

  • Fisuri si scurgeri provocate de vibratii si rugina
  • Scurgerea lichidului de racire in ulei sau invers. Acest lucru poate sa cauzeze umflarea radiatorului sau prezenta uleiului in camera de ardere. Depistarea incipienta va poate scuti de probleme mult mai grave ale motorului. Lichidul de racire ajuns in ulei scade capacitatea de lubrifiere a uleiului.